Balling
Premium Member
Registered: 7th Apr 04
Location: Denmark
User status: Offline
|
[Edited on 14-02-2006 by Ian]
|
Butler
Member
Registered: 2nd Jun 05
Location: London
User status: Offline
|
PMSL she looks sooo german!
|
Ajones_17
Member
Registered: 20th Jun 02
Location: Sunny Wigan Drives: BLACK 03 VTS
User status: Offline
|
lol @ Butler, Car looks class though imo
|
Ian
Site Administrator
Registered: 28th Aug 99
Location: Liverpool
User status: Online
|
Nice job
|
Nath
Member
Registered: 3rd Apr 02
Location: MK
User status: Offline
|
Love the interior and dials.
|
Ajones_17
Member
Registered: 20th Jun 02
Location: Sunny Wigan Drives: BLACK 03 VTS
User status: Offline
|
Would love a set of them arches on mine
Smoothed inof course
|
Icy
Member
Registered: 31st Jan 01
Location: Edinburgh Drives: Mk3 Golf Gti
User status: Offline
|
if you can translate this
Wenn dieser Corsa um die Ecke kommt rechnet niemand damit dass dort gleich eine Frau aussteigt. Jacqueline weiß genau was Sie will und das hat Sie am Corsa zu 100% umgesetzt.
2002 kaufte Sie den kleinen Rüsselsheimer in Originalzustand. Gut Ding will weile haben dachte sich Jacqueline und baute gezielt an Ihrem Corsa rum. „Angefangen hat alles mit so Kleinigkeiten wie Sportgrill, böser Blick aus GFK, Positionsleuchten, Schwarze Rückleuchten, Funkfernbedienung etc.“ sagt Jacqueline. Dann folgten die größeren Anschaffungen wie Airbrush, Einarmwischer, Scheiben tönen, Endschalldämpfer und den 1. Satz Felgen in 7,5Jx15. Ebenso wurde ein 60/40 Fahrwerk zu diesem Zeitpunkt verbaut.
Doch das sollte nicht genug sein. Nachdem Sie denn die „Puschen“ noch mal in breitere Powertechs in 14“ (8J & 9J mit 195er/225er Bereifung) tauschte sollte es denn erst richtig los gehen.
Im Winter 2004 kamen denn die Lumma Frontschürze, die M3 Seitenschweller und eine spezielle Heckschürze. Denn gab es noch angepasste Verbreiterungen die den Corsa noch mal breiter machen sollte … Jacqueline wusste ja auch schon wofür.
Nachdem die Anbauteile alle angepasst wurden wurde die Haube verlängert und die Heckklappe und die Kotflügel gecleant. Jetzt musste erst mal eine Komplettlackierung her.
Der Corsa wurde noch mal Komplett in ein frisches schwarzes kleid gehüllt.
Und wo wir vorhin von breit sprachen, zu guter letzt wurden als äußeres optisches Highlight
die Powertechs gegen fette Schmidt TH-Lines ersetzt. Die glänzten nun vollpoliert in den Größen 8Jx14 ET18 und 9Jx14 ET18 mit 10mm Distanzscheiben auf dem Corsa.
Viele würden denken jetzt ist die Geschichte des kleinen vorbei, Projekt beendet aber völlig falsch. Denn jetzt machte sich Jacqueline erstmal an den Innenraum.
Das Armaturenbrett, die Türen, sowie die Seitenteile hinten und die A-Säulen hat Sie mit beigem Leder bezogen und wenn ich schreibe Sie denn meine ich auch Sie. Hier schraubt Frau noch selbst. Sowieso hat Jaqueline bei allem was Ihr möglich war selber Hand angelegt. Das schließt eigentlich nur die Schweiß und Lackierarbeiten aus. Alle Kleinteile aus Kunststoff wurden von Ihr in schwarz bzw. beige lackiert. Für den guten Klang hat Sie die Türen mit Bitumenmatten beklebt und eine Halterung für die Kicker angepasst. Die Doorboards wurden an die Lautsprecher angepasst und schwarz lackiert. Der
Schaltknauf wurde um 5,5 cm gekürzt und durch einen Alu-Knauf ersetzt. Der Schaltsack wurde passend zum Armaturenbrett in beigem Leder nachgefertigt.
Die alten „möchte gern“ weißen Glühlampen der Innenraumbeleuchtung hat Sie dann noch durch weiße LED´s ausgetauscht.
Das ist der aktuelle stand von Jacky´s Corsa und ich meine davor kann man schon den Hut ziehen.
Aber trotzdem jeder der Schrauber ist weiß: Fertig ist man nie!
Als nächstes stehen folgende Maßnahmen auf dem Plan: Gewindefahrwerk, Duplex-Doppelrohr Endschalldämpfer aus Edelstahl und M3 Spiegel. Wir sind gespannt.
|
mattfiesta
Member
Registered: 14th Jul 05
Location: Nottinghamshire
User status: Offline
|
looks nice but whats with the side repeaters?
|
Ian
Site Administrator
Registered: 28th Aug 99
Location: Liverpool
User status: Online
|
This Corsa comes around the corner, nobody expects a woman to step out. Jacqueline has got the Corsa 100% converted. Bought in 2002. Added black tail lamps and other small things like grill and headlights. Then the wheels, 7.5x15 lowered 60/40. Changed for 8x14 and 9x14 with 195 and 225 tyre. Lumma front apron, M3 side skirts and special tail apron fitted in winter 2004.
|
Ian
Site Administrator
Registered: 28th Aug 99
Location: Liverpool
User status: Online
|
Bonnet was then extended, semi smooth boot and arches, repainted in black. Wheels replaced with Schmidt TH lines, 8x14 and 9x14 ET18 with 10mm spacers (Christ!)
Interior was then trimmed in beige leather and all plastics painted black or beige.
Subs fitted in the doors with sound deadening also added, enclosures painted black. Gearknob replaced with aluminium one, with gaitor in beige leather. Interior light changed for LED.
Future plans are coilovers, duplex exhaust in high grade steel and M3 mirrors.
|
CorsAsh
Member
Registered: 19th Apr 02
Location: Munich
User status: Offline
|
Those dials are gorgeous!!
|
Icy
Member
Registered: 31st Jan 01
Location: Edinburgh Drives: Mk3 Golf Gti
User status: Offline
|
|
Greg W
Member
Registered: 6th Oct 04
Location: Wigan, Lancashire
User status: Offline
|
Thats a beast
|
Wrighty
Member
Registered: 28th Feb 04
Location: Howden
User status: Offline
|
stunning
|
Filby1
Member
Registered: 12th Dec 03
Location: Brighouse
User status: Offline
|
how do you fit them arches to any sort of standard fit Bumpers like mine ?
|
a_j_mair
Member
Registered: 23rd Jan 04
Location: Scotland
User status: Offline
|
those dials look great i want i want
|
leeshez
Member
Registered: 3rd May 01
Location: Great Harwood, Lancashire
User status: Offline
|
That interior picture makes it look well roomy
|
SteveW
Member
Registered: 15th Jul 02
Location: Up in the clouds
User status: Offline
|
I love that... really love that.
sad bit is tho, i had the same kit on my car. but this one just pulls it off a lot better somehow.
|
Fad
Member
Registered: 1st Feb 01
Location: Dartford Kent Drives: 330cd
User status: Offline
|
Love it
WOuld love to do something like that but far too impractical for our roads
|
L33 LEG
Banned
Registered: 6th Jan 03
Location: Blackburn . Drove: Dimma Saxo VTR
User status: Offline
|
that does look quite amazing to be honest
and even tho shes german looking, bet shes a fuckin rite whore in bed
|
Adam-D
Member
Registered: 11th May 02
Location: Cheshire
User status: Offline
|
spot on
|
Brycey
Member
Registered: 19th Sep 05
Location: Lichfield, Staffordshire
User status: Offline
|
Love all the people now saying they love this but they say they hate Euro cars.
Im sorry but how hypocritical do you wanna get? This is a finished car and is blatently 'Euro Styled' another car on here is a work in progress which will also be 'Euro Styled' and you all slate him to high heaven.
Personally I hate that front bumper and the headlight eye brows are shit, the side repeater idea is a good one but should of been flushed into the bumper. The arches and rear is nice as are the wheels.
Its all about minimalist class, easy to see looking at the interior. Nothing stupid to accenting what she already has.
The above comments are all my opinion and were not aimed at any specific individuals.
|
mav
Member
Registered: 19th Jun 01
Location: Scotland
User status: Offline
|
looks good.....wheels are highly illeagal if you done it in this country though
|
L33 LEG
Banned
Registered: 6th Jan 03
Location: Blackburn . Drove: Dimma Saxo VTR
User status: Offline
|
brycey, when have i said i hate euro cars?
always aid i hate cars in this country who think that theyr euor when theyr plainly not, but that car above is gorgeous
|
a_j_mair
Member
Registered: 23rd Jan 04
Location: Scotland
User status: Offline
|
really like semi smooth boots, would defo recommend them over a fully smoothed boot, think they look better and also save hassle with lighting number plate
|